Sunday, July 26, 2009

Bot Ekspress driver , Wa respek lu lah towkey







Aku orang Marudi dan aku sangat bangga jadi orang Marudi

Aku tak nak ceta pasal apa , cuma pasal pengangkutan yang dulunya
fames nak mampus kalau nak ke Marudi . Well patutnya aku kena
bagitau yang Marudi ni satu pekan pesisir sungai yang menjadi tempat
pentadbiran bahagian Baram , Sarawak .. dan kalau dah namanya pesisir
sungai transport utamanya ialah melalui air , dan dalam kes aku ni
bot express .

Fungsinya sama seperti bas , perjalanan ke marudi dari Kuala Baram
mengambil tempoh 3 jam(kira driver bawak ikut law laaaa) .. Dulunya
tambang hanya RM12.00 , lepas tu RM18.00 dan akibat minyak naik
sekarang dah RM 20.00 . Ekspres ni agak2 kalau penuh boleh masuk
100 lebih orang , tak termasuk yang atas atap lah ..

walaupun sekarang dah ada pengangkutan udara dan darat fungsi bot
ekspres tidak dilupakan ... aku lebih prefer naik bot expres berbanding
mengharung jalan darat yang berbukit bukau .. dapat layan wrestling
ataupun movie Barry Prima , best kan ..

Buat pengusaha bot ekspres TUTO,Ziko Z,Sing Hing dan beberapa lagi
company ekspres , you all rocks dude .. harap2 lepas ni aku dapat
free tambang bila aku balik Marudi,kampung kesayangan ku ....



No comments:

Post a Comment