Monday, September 7, 2009

Darth Federer !

Selain watak Kesatria baja hitam dan darth vader ada satu lagi kesatria zaman moden yang aku minat , Roger Federer . Atlit tenis terhebat zaman sekarang dengan 14 kejuaraan Grand Slam dan sekarang tengah berentap untuk menambah koleksinya dalam Terbuka US yang berlangsung minggu ini . Federer satu watak " Mat Kool " yang sukar nak dibaca emosinya bila on game , susah nak tahu mamat ni stress ke , tgh over konpiden ke , atau tengah mood happy . Stroke Federer ni pun susah nak diduga sebab macam kacang jer dia alih bola ke target yang dia nak , pendek kata fabulous lah .

Kenapa aku gelar dia Kesatria Baja Hitam ? sebab di Terbuka US 2007 Federer telah buat kejutan di mana dia telah menukar pandangan orang terhadap tennis , Federer telah pakai semua hitam . Best sekali , dan tahun ni dia pakai hitam lagi , ada stripe merah kecik lah . Kali ni betul-betul macam kaler Darth Vader hahahaha ..

So aku harap tahun ni Federer pun terus cemerlang , Katanya sendiri tahun ini memang tak dapat dilupakan , antaranya sebab pecah rekod Pete " Pistol " Sampras 14 kejuaraan Grand Slam , dah kahwin dengan tunangnya selepas bersama 9 tahun , kembali menjadi pemain Nombor 1 dunia dan menjadi bapak kepada kembar perempuan . Jadi tak heran lah Federer nak menghabiskan tahun ini dengan gemilang .


No comments:

Post a Comment