Monday, August 10, 2009


Boulevard shopping Complex . Tak pasti dah
yang mana embun yang mana jerebu



Hari ini aku rasa paling tak bangga kalau Miri paling top
di Sarawak . Sebabnya , Miri penyumbang utama pencemaran
udara yang menyebabkan jerebu dan Indeks pencemaran Udara
seperti yang dilaporkan paper hari ini mencecah 140 , kurang
sihat lah makna nya . Minta mintalah semoga tuhan turun kan
hujan untuk menyelesaikan masalah dan musibah yang menimpa
ini . Aku tak mahu anak ku terdedah dengan udara seputih
embun ini , dah lah dengan pelbagai penyakit zaman sekarang
jangan lah dimudaratkan dengan udara kotor ini .

Then satu headline yang kawan aku post kan dalam Facebook
membuat aku tertarik . Kira-kira bunyi nya begini :

"Lantai lapangan terbang merekah KUCHING:

Hampir 100 penumpang pesawat Penerbangan

Malaysia (MAS) dan AirAsia di Lapangan Terbang

Antarabangsa Kuching (LTAK), cemas apabila

permukaan lantai di terminal daftar masuk

kompleks itu tiba-tiba mengalami rekahan

teruk, pagi kelmarin. "


Setahu aku LTAK tak sampai setahun dirasmikan , tiada benda
yang aku dapat nak ulas sebab dah pasti benda ni aku di solve
secepat mungkin oleh Global Upline , untuk cover kesilapan
yang mereka telah lakukan .. Actually tidak salah kalau aku
katakan yang hasil tangan company ni memang diketahui
umum kualitinya , antara nya ITM Samarahan , especially
dormitary nya , adakah patut Main- switch elektrik diorang
taruk bawah tempat mandi ? , ada akal kah tidak dia punya
engineer ? selain itu isu lantai pecah ni pun ada kat ITM
cuma malas nak di hebohkan , sebab empunya Global Upline
ni semua orang Sarawak tahu kedudukan nya . Jadi aku harap
Fly over Miri tidak mengalami keadaan serupa , maklumlah
sekarang banyak " bencana alam " .....

No comments:

Post a Comment